Høstens aktiviteter

Ukentlig mindful yoga og meditasjon/ oppmerksomhetstrening

Foto: Linda Nordvåg

Oppstart ukentlige treninger tirsdag 3. september

  • Tirsdager kl. 18.00-19.00 Mindful yoga
  • Tirsdager kl. 19.30- 20.30 Mindful yoga slow
  • Onsdager kl. 16.00- 17.00 meditasjon/ oppmerksomhetstrening for erfarne
  • Torsdager kl. 19.00- 20.00 Mindful yoga

Maks 12 personer mindful yoga og 15 meditasjon/oppmerksomhetstrening.

Pris 1500 NOK Klippekort 10 timer

Pris  200 NOK enkelttimer 

Du kan nå enkelt betale med VIPPS til 538436 STEG

eller konto 4750 50 33 090.

 

Nybegynnerkurs i mindfulness- meditasjon. Oppstart onsdag 6. november

Foto: Linda Nordvåg

Har du lyst å lære deg mindfulness-meditasjon?

Kurset er for deg som ønsker å lære deg mindfulness- meditasjon og hvordan du selv kan redusere stress med bruk av mindfulness- meditasjon i din hverdag.

Det er ingen krav til forkunnskaper for å delta, bortsett fra interessen. På kurset lærer du forskjellige mindfulness- meditasjoner som du kan praktisere i din hverdag.

Meditasjon handler om å se tydelig- kroppen du har, sinnet du har, dine boforhold, jobben du har og menneskene som er sammen med deg i livet. Det handler om å se hvordan du forholder deg til alt dette. Det er å se alle følelsene og tanker slik de er akkurat nå, akkurat her, i dette rommet, på dette stedet. Det handler om å ikke gjøre noe for å bli kvitt dem, ikke prøve å bli et bedre menneske, men se klart og presist med en kjærlig holdning.

I mindfulness-meditasjon trener du på å være tilstede her og nå.

I Mindfulness trener du din tilstedeværelse, fokus og oppmerksomhet. I kurset lærer du Mindfulness- meditasjonene sittende, gående, kroppsskanning, oppmerksomhetsmeditasjon og kjærlighet og medfølelse.

Innhold i kurset:

  • Hva er mindfulness- meditasjon?
  • Praktisere ulike mindfulness- meditasjoner
  • Holdninger
  • Sittestilling
  • Kom i gang med Mindfulness-meditasjon- en oppskrift.

Kurset går over 6 onsdager med oppstart 6. november. 1, 5 time hver gang og te etterpå. 20 plasser.

Pris: 1.795.-

Påmelding til Anne Lise på 932 34 709 eller nederst på siden.

Kursleder:

Anne Lise Helmersen er fra Tromsø og har bodd i Lofoten siden 1999. Hun er utdannet idrettsmassør, ergoterapeut og mindfulness instruktør og har også en mastergrad i rehabilitering. Hun har lang erfaring fra arbeid med mennesker både som idrettsmassør, 11 år med rehabilitering på sykehus og er gründeren bak STEG. Hun har 25 års erfaring med meditasjon og mindfulness og har en enkel, konkret og praktisk tilnærming i sin formidling. For Anne Lise er meditasjon like viktig som å spise og sove og hun mediterer daglig. Anne Lise lærer deg hvordan du selv kan finne ro, både i kropp og sinn, og det som virker uklar blir klart etterhvert som du lar bevisstheten fall til ro.

“Inne i deg selv er det stillhet og ro, et tilfluktssted hvor du når som helst kan trekke deg tilbake og bare være deg selv.“

– Herman Hess

Påmelding

Grønne datoer indikerer ledige plasser. Klikk deg inn for å melde deg på.

Trykk “Hva” for en oversikt over våre aktiviteter.

Er du ny kunde kan du booke direkte på timen eller kurset. Har du betalt med klippekort, trykker OK når du kommer til betaling. For enkelttime/kurs, klikk på Paypal for betaling eller kontakt oss. Trenger du hjelp til påmelding, kontakt oss, så ordner vi det! Du kan nå enkelt betale med VIPPS til 538436 STEG. Du kan også betale til konto 4750 50 33 090

Hva
Mindful yoga 2
Mindful yoga 1
Stille vandring kr350.00
MEDITASJON, MINDFUL YOGA OG AKTIVE OPPLEVELSER I LOFOTEN kr3,975.00
Helgekurs i stressreduksjon med STEG- metoden kr2,975.00
Alle
jan
feb
mar
apr
mai
jun
jul
aug
sep
okt
nov
des
2020
2021
2022
2023
man
tir
ons
tor
fre
lør
søn
1
2
7
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Gratis ett minutts meditasjon for travle mennesker på fartenFinn indre ro i en travel hverdag!

Denne ett minutts meditasjon kan du høre en gang og lære deg, og bruke den i din hverdag. Du har den med deg overalt når du trenger en liten pause for å roe hjernen, sinnet og kroppen og lade batteriene. Et enkelt verktøy for å få ned stresset i hverdagen din.