8- ukers trenings i stressreduksjon med Steg- metoden

Opplever du et altfor høyt stressnivå i livet ditt?

Har du muskelsmerter, urolig søvn, bekymringer, irritert eller grubler du mye?

Ønsker du mer ro, glede, balanse og kjærlighet til deg selv og i livet ditt?

Deltagelse på Steg for steg til indre ro med STEG- metoden lærer du hvordan styrketrene hjernen din, bli bevisst på deg selv og den du er og være våken og tilstede i livet ditt. Dette slik at du tar kloke valg basert på dine verdier og står stødig og sterkt i deg selv, uansett hva som måtte skje.

Kursleder Anne Lise Helmersen hjelper deg som er lei av stresset til å få indre ro, glede og kjærlighet i livet. Hun underviser og trener deg til å bli sterk i deg selv, å vite hvem du er og hvordan du kan håndtere livets utfordringer, slik at du har det bra og kan skape en tilværelse av indre ro, glede og balanse.

Hvem er det for: 

Det fungerer for hvem som helst som ønsker å redusere stress, øke sin bevissthet og tilstedeværelse, få mer klarhet og indre ro. For å få en god balanse i livet mellom jobb, fritid, privat, sosialt og egentid og det livet du vil leve.

STEG- metoden er utviklet for at mennesker SELV skal vite hvordan de kan redusere stress, forebygge sykdom som utmattelse, smerter og ubalanse i kropp og sinn. Gjennom treningen “Steg for steg til indre ro” med STEG- metoden, får du større bevissthet om deg selv og årsakene til dine utfordringer. Øker din bevissthet rundt hvordan du tenker, handler og opprettholder stresset. Oppmerksomheten vår vandrer både i fortid og i framtid, men i øyeblikket er det ikke stress, bekymringer og problemer. Og du øves i å møte livets stress og utfordringer med en indre ro og styrke. Steg for steg til indre ro med STEG- metoden foregår enten i gruppe eller som personlig trening over 8 uker. Introduksjon til Steg for steg til indre ro med Steg- metoden er en hel helg.

Deltagelse på dette 8- ukers kurset bidrar til at du styrker deg selv slik at du står stødig, er rolig og tenker klarere i alle situasjon i livet ditt.

Kursinnhold:
Gjennom 8 uker deltar du på ukentlige møter på 2,5 timer, tilsammen 20 timer. I disse møtene veksler vi mellom å snakke sammen, undervisning og praktiske øvelser. Her får du kunnskaper og ferdigheter som styrker deg og øker din evne til å håndtere stress, hvordan du kan mestre smerter og utfordringene i hverdagen og på jobb. Du vil trene på å håndtere forstyrrende livshendelser med mer ro og klarhet. Du vil også oppøve din tilstede i livet ditt og være oppmerksom i øyeblikket.

Du får også tilgang til øvelser i 2 måneder, samt mini-treningsbok med oppskrift på hvordan du skal trene.

Om kursholder Anne Lise Helmersen:
Anne Lise elsker å trene mennesker slik at de blir sterk i seg selv og kan stå stødig i livet sitt, uansett situasjon. Hun er et ekte medmenneske, med noen livserfaringer hun gjerne deler med andre. Hun er også utdannet ergoterapeut, idrettsmassør, instruktør i mindfulness, i tillegg til at hun har en mastergrad i rehabilitering. I 2018 etablerte hun bedriften Steg, som gjennom treninger, kurs og foredrag skaper varige endringer i menneskers bevissthet omkring stressreduksjon, tilstedeværelse og indre ro.

Gleder meg til å lære deg alt jeg kan om hvordan du kan leve tilstede i livet DITT .

Praktisk info:
Oppstart: Ikke planlagt nytt kurs.

Kontaktinfo:
Anne Lise, tlf. 932 34 709
E-post: post@steghelse.no
Facebook: STEG.

Årsaker til at personer ønsker 8 uker trening i stressreduksjon med STEG- metoden:

  • Ønske om å redusere stress
  • Ønske om å styrke seg selv
  • Ønsker å lære meditasjon, mindfulness
  • Har et høyt stressnivå i en krevende hverdag
  • Ønske om å finne ro og mer overskudd
  • Forebygge sykefravær
  • Ønske om å være mer tilstede og konsentrert
  • Utmattelse og energiløshet
  • Anspenthet og muskelsmerter
  • Uro, bekymringer og grubling
  • Søvnproblemer
  • Livet oppleves som en lang rekke krav og forventninger
  • Livet endrer seg: samlivsbrudd, sykdom eller kriser
  • Lav selvfølelse: Uansett hva jeg gjør er det aldri bra nok!
  • Balansere blodsukkeret
  • Ønske om å finne mening i tilværelsen

Deltakeren plikter å utføre følgende:
2- 2,5 timer undervisning/dialog/øvelse i gruppe pr. uke i 8 uker.
Minimum 30 minutter meditasjon oppmerksomhetstrening hver dag.
Avtalte meditasjon og oppmerksomhetsøvelser i hverdagsaktiviteter.

Praktisk info:
Oppstart: Ikke planlangt nytt kurs.

Pris: 3.975,-

Kontaktinfo:
Anne Lise, tlf. 932 34 709
E-post: post@steghelse.no
Facebook: STEG

Påmelding

Grønne datoer indikerer ledige plasser. Klikk deg inn for å melde deg på.

Trykk “Hva” for en oversikt over våre aktiviteter.

Er du ny kunde kan du registrere en brukerkonto eller booke direkte på timen eller kurset. Har du betalt med klippekort, trykker OK når du kommer til betaling. For enkelttime/kurs, klikk på Paypal for betaling eller kontakt oss. Trenger du hjelp til påmelding, kontakt oss, så ordner vi det! Du kan nå enkelt betale med VIPPS til 538436 STEG

Hva
Mindful yoga 2
Mindful yoga 1
Stille vandring kr350.00
MEDITASJON, MINDFUL YOGA OG AKTIVE OPPLEVELSER I LOFOTEN kr3,975.00
Helgekurs i stressreduksjon med STEG- metoden kr2,975.00
Alle
jan
feb
mar
apr
mai
jun
jul
aug
sep
okt
nov
des
2020
2021
2022
2023
man
tir
ons
tor
fre
lør
søn
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
12
25
26
27
28
29
30
Gratis ett minutts meditasjon for travle mennesker på fartenFinn indre ro i en travel hverdag!

Denne ett minutts meditasjon kan du høre en gang og lære deg, og bruke den i din hverdag. Du har den med deg overalt når du trenger en liten pause for å roe hjernen, sinnet og kroppen og lade batteriene. Et enkelt verktøy for å få ned stresset i hverdagen din.